آموزش استفاده از درمارولر خانگی

درمارولر یک غلطک استوانه ای است که تعداد زیادی سوزن ریز و نازک روی آن قرار گرفته است. با حرکت این غلطک بر روی پوست، سوزن ها در پوست فرو می روند. مکانیزم عملکرد درمارولر به این شکل است که وقتی این زخم های میکرو بر اثر فرو رفتن سوزن ها در صورت ایجاد می شوند، پوست برای ترمیم خود تحریک به کلاژن سازی می شود. این کلاژن جدید که توسط پوست ساخته می شود، کمک به کاهش اسکارهای آکنه، خطوط ریز ناشی از افزایش سن و چروک ها کرده و بافت کلی پوست را بهبود می بخشد. در این مقاله به آموزش استفاده از درمارولر خانگی می پردازیم.

استفاده از درمارولر

نکات کلی استفاده از درمارولر خانگی

ورود سوزن های ریز درمارولر به لایه سطحی پوست درد زیادی را ایجاد نمی کند. با این حال می توانید قبل از استفاده از درمارولر از یک کرم بی حسی استفاده کنید. زمان مناسب برای استفاده از درمارولر شب هاست زیرا پوست زمان کافی برای ترمیم دارد. اگر چه زخم های ناشی از درمارولر ظرف ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ترمیم می شوند اما اگر شب این کار را انجام دهید، پوست زمان خوبی برای استراحت و ترمیم بیشتر خواهد داشت. طی ۲۴ ساعت پس از استفاده از درمارولر از گرفتن دوش آب داغ، ورزش کردن و استفاده از مواد آرایشی خودداری کنید. اکیدا توصیه می شود که در آکنه های فعال از درمارولر استفاده نکنید زیرا باعث پخش شدن باکتری در سراسر پوست می گردد.

بازه زمانی استفاده از درمارولر خانگی

در ابتدای استفاده از درمارولر، بهتر است بین هر بار استفاده ۲ هفته فاصله باشد؛ اما پس از اینکه پوستتان به این کار عادت کرد، می توانید هفته ای یک بار میکرونیدلینگ با درمارولر را تکرار کنید. در این فاصله پوستتان زمان کافی برای ترمیم و استراحت خواهد داشت.

درمارولر

انتخاب درمارولر مناسب

طول سوزن های درمارولر به طور معمول بین ۰٫۵ تا ۱ میلیمتر می باشد. اما برخی محصولات محدوده وسیع تری از ابعاد سوزن ها را نیز دارند. نوع درمارولر و سایز مناسب سوزن، بسته به هدف استفاده فرد از درمارولر دارد. برای مثال تقویت عمومی پوست نیازی به سوزن های بلندتر از ۰٫۵ میلیمتر ندارد و برای ترمیم آکنه اسکار سایز ۰٫۲۵ تا ۰٫۷۵ مناسب می باشد.

در صورتی که در استفاده از درمارولر آماتور هستید، توصیه می شود از سوزن های ۱ میلیمتر و بالاتر استفاده نکنید زیرا در صورت استفاده غیر اصولی، ممکن است به پوستتان صدمه بزنید.

استفاده از درمارولر

مرحله اول: ضدعفونی کردن درمارولر

قبل از شروع، غلطک درمارولر را به مدت ۳۰ دقیقه در ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد قرار دهید و مطمئن شوید تمام قسمت های غلطک درون آن قرار گرفته است. پس از ضد عفونی آن را از محلول بیرون آورده و اجازه دهید خشک شود.

استفاده از درمارولر

مرحله دوم: تمیز کردن پوست

این مرحله بسیار مهم است.حتما مطمئن شوید که تمام مواد آرایشی را از روی پوست خود پاک می کنید و پوستتان را کاملا تمیز می کنید. برای اطمینان صورت خود را ۲ بار تمیز کنید.

پس از تمیز کردن پوست، یک پد را به الکل آغشته کرده و بر سطح پوست خود بمالید. این کار باعث می شود باکتری های احتمالی موجود بر روی پوست از بین بروند. پس از ضدعفونی کردن پوست، با یک سرم آبرسان صورت خود را آبرسانی کنید تا هنگام حرکت درمارولر بر روی صورت، پوستتان صاف و نرم باشد.

درمارولر تیتانیومی ZGTS

مرحله سوم: انجام میکرونیدلینگ

پس از آماده سازی پوست صورت، می توانید عمل میکرونیدلینگ را شروع کنید. تفاوتی ندارد که از کدام قسمت صورت شروع می کنید. قسمت هایی که باید پوشش دهید گونه ها، پیشانی، بینی، چانه، لب ها و خط فک می باشد. در صورت تمایل می توانید گوشه چشم ها را نیز پوشش دهید تا چروک های این قسمت نیز کاهش یابند؛ اما باید بسیار مراقب باشید زیرا این ناحیه بسیار حساس است.

در هر قسمت از صورت، درمارولر را در چهار جهت اصلی حرکت داده و سپس به صورت مورب بر روی جهت های قبلی حرکت دهید. در هر جهت حداقل ۴ تا ۸ بار درمارولر را بچرخانید. این کار باعث می شود مطمئن شوید که تمام بخش های پوست را پوشش داده اید. برای انجام میکرونیدلینگ با درمارولر فشار زیادی اعمال نکنید.

نکته : برای تغییر جهت حرکت درمارولر آن را از روی پوست بردارید. کشیدن درمارولر برای تغییر جهت حرکت، به پوست آسیب می رساند. این مرحله باید ۵ تا ۱۰ دقیقه (به طور متوسط ۱ دقیقه برای هر بخش از صورت) طول بکشد.

مرحله چهارم: پس از میکرونیدلینگ

پس از اتمام کار با درمارولر صورتتان قرمز می شود که طبیعی ست و جای نگرانی نیست. جای قرمز شده سوزن ها بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه باید از بین برود. اما میزان حساس بودن پوست شما نیز در این پروسه موثر است. در نتیجه ممکن است قرمزی ها تا یک روز بعد نیز باقی بمانند اما در نهایت از بین می روند.

پس از استفاده از درمارولر، احساس آفتاب سوختگی خفیفی در صورت خود خواهید داشت. برای التیام سریع تر می توانید از ماسک های آبرسان استفاده کنید. استفاده از کرم های مرطوب کننده قوی را نیز فراموش نکنید. در پایان کار مجددا درمارولر را ضد عفونی کرده و اجازه دهید خشک شود.

احتمالا روز بعد از میکرونیدلینگ با درمارولر شفافیت بیشتری در پوست خود احساس می کنید اما نتایج طولانی مدت درمارولر در طول زمان مشخص می شوند. برای رفع آکنه اسکار و چروک های صورت، باید این کار را به صورت مداوم انجام دهید.

 

منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو اصلی