آموزش استفاده از پلاسما پن

پلاسما پن بر اساس یونیزه شدن گازها در هوا کار می کند. در فاصله مناسبی از پوست، اکسیژن و نیتروژن با هم مخلوط می شوند و انرژی الکتریکی ساکن باعث فوران پلاسما می شود که با حرارت بر روی پوست تخلیه می گردد. سپس حفرات پوست باز می شوند، پلاسما یا آب اضافی بخار می شوند و با به کارگیری تکنیک درست فیبروبلاست، پوست جمع می شود. در نتیجه ی مراقبت های پس از درمان پوست های اضافی به صورت شوره در آمده و می ریزند. در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از پلاسما پن را آموزش دهیم.

استفاده از پلاسما پن

پلاسما پن

این دستگاه در بلفاروپلاستی، لیفت پلک، ازبین بردن خال و زگیل و ریموو کردن تتو استفاده می شود. اصلی ترین تفاوت دستگاه خال بردار با پلاسما پن قدرت آن است. دستگاه خال بردار تنها به لایه سطحی پوست دسترسی پیدا دارد؛ درحالی که عمق اثر پلاسما پن به درمیس نیز می رسد و اثربخشی بیشتری در برداشتن خال و زگیل و … دارد.

دستگاه پلاسما پن

استفاده از پلاسما پن

بسته به نوع درمان، از قدرت های مختلف دستگاه استفاده می شود. برای مثال برای بلفاروپلاستی و رفع چروک های سطحی از قدرت های ۲ و۳ و برای لیفتینگ و درمان آکنه از قدرت های ۴ و ۵ استفاده می شود. برای اصلاح افتادگی پلک ۲-۳ جلسه درمان مناسب می باشد.

پلاسما پن بیوتی مانستر Beauty Monster

نحوه استفاده از پلاسما پن

در هنگام استفاده از پلاسما پن، سوزن دستگاه باید ۲-۳ میلی متر با پوست فاصله داشته باشد. در صورت تماس سوزن با پوست، جهت جلوگیری از آسیب، دستگاه فورا خاموش می شود. قبل از  شروع، بر روی ناحیه مورد نظر کرم بی حسی بمالید. بعد از درمان نیز تا زمانی که خون بیرون آمده خشک نشده است، چیزی بر روی پوست نگذارید. سپس از ژل آلوئه ورا برای ترمیم استفاده کنید. رگ های خونی و عصب ها در لایه SMAS قرار گرفته اند. عمق اثر پلاسما پن تا درمیس بوده و به آن ها آسیب نمی رساند.

آموزش تصویری استفاده از پلاسما پن را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

آموزش استفاده از پلاسما پن

اگر به زیبایی و جوانی پوست خود اهمیت می دهید و به دنبال راهی برای داشتن پوستی زیباتر و جوانتر هستید حتما نام پلاسما پن را شنیده اید. این روزها در کنار بسیاری از روشهای زیباسازی و جوانسازی پوست نام پلاسما پن نیز شنیده می شود. پلاسما پن به واسطه اثرات خود و نتایجی که به بار می آورد مور توجه قرار گرفته است. پیش از آنکه  از پلاسماپن استفاده کنید به یاد داشته باشید که در این روش هیچ نیازی به جراحی و روشهای مشابه نیست و این روش کاملا غیرتهاجمی است و به سادگی صورت می گیرد. همچنین کاربردهای مختلف این دستگاه آن را به وسیله ای مناسب و کاربردی در زمینه زیبایی تبدیل کرده است.

 اما پلاسما پن چیست و چگونه عمل می کند ؟

پلاسما پن بر اساس یونیزه شدن گازها در هوا کار می کند. در فاصله مناسبی از پوست شما، اکسیژن و نیتروژن با هم مخلوط می شوند و پس از آن انرژی الکتریکی ساکن باعث فوران پلاسما می شود که با حرارت بر روی پوست تخلیه می شود. پس از آن منافذ پوست باز شده در نتیجه ، پلاسما یا آب اضافی بخار می شوند و با به کارگیری تکنیک درست فیبروبلاست، پوست جمع شده  و سفت می شود. در نتیجه ی مراقبت های پس از درمان پوست های اضافی به صورت شوره درآمده و می ریزند. پلاسما پن  در زمینه زیبایی و جوانسازی دارای کاربردهای مختلفی به عنوان روشی موفق و محبوب است. اثر گذاری این دستگاه و کاربردهای مختلف آن نقطه قوت این دستگاه بوده است.

رفع افتادگی پلک با پلاسما پن

کاربردهای استفاده از پلاسما پن

نیاز به پاک کردن و رفع انواع تتو گزینه ای است که در این دستگاه وجود داشته و کارایی آن را افزایش می دهد. دستگاه پلاسما پن در پاک کردن تتو بسیار مفید و موثر است. اصلی ترین تفاوت دستگاه های خال بردار جدا از پاک کردن تتو بدن و ابرو که در دستگاه پلاسما پن وجود دارد تفاوت در قدرت آنها است. دستگاه خال بردار تنها به لایه سطحی پوست دسترسی پیدا می کند ؛ درحالی که عمق اثر پلاسما پن به درمیس و لایه های پوست نیز می رسد و اثربخشی بیشتری در برداشتن خال و زگیل و تتو و دیگر موارد دارد.

از جمله این روش هایی که می توان در انها از دستگاه پلاسما پن استفاده کرد عبارتند از: برداشتن خال و لک های پوستی، انجام بلفاروپلاستی، درمان اسکار و آکنه، درمان چین و چروک ها و خطوط  دور دهان، همچنین چروک های روی  پیشانی و دور چشم، درمان افتادگی های پلک و جوانسازی و شادابی پوست که همه انها می توانند به زیبایی و جوانسازی پوست و چهره کمک مهمی کنند.

قبل و بعد از درمان افتادگی پلک با پلاسما پن

قبل و بعد از درمان افتادگی پلک با پلاسما پن

نوع درمان قدرت دستگاه را تغییر می دهد

می خواهید خال و زگیل روی بدنتان را رفع کنید؟ یا قصد بلفاروپلاستی دارید؟ پاک کردن تتو و یا درمان افتادگی پلک و جوانسازی پوست، هر اقدامی را که بخواهید با پلاسماپن انجام دهید قدرت این دستگاه نسبت به عمل مورد نظر تغییر خواهد کرد. بسته به نوع درمان می توانید  از قدرت های مختلف این دستگاه استفاده کنید. برای مثال برای بلفاروپلاستی و رفع چروک های سطحی از قدرت های ۲ و۳ پلاسما پن استفاده کنید و برای لیفتینگ و درمان آکنه از قدرت های ۴ و ۵ استفاده شود. همچنین برای اصلاح افتادگی پلک می تواند  ۲-۳ جلسه درمان با پلاسماپن مناسب و موثر باشد.

نحوه مصرف پلاسما پن

نوک پلاسما انرژی دستگاه را منتقل می کند. سر پلاسماپن با فاصله یک تا دو میلیمتر از سطح پوست نگه داشته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. باید همواره فاصله مناسب نوک دستگاه تا پوست حفظ شود تا دستگاه بتواند عملکرد درست و مناسبی بر روی پوست داشته باشد. هر چند که در صورت برخورد نوک دستگاه با پوست به خاطر حفظ پوست دستگاه به طور خودکار خاموش می شود اما نباید فراموش کرد که نزدیکی بیش از حد به پوست می تواند برای پوست آسیب زا باشد.

لازم است قبل از  شروع فرآیند درمان، بر روی ناحیه مورد نظر کرم بی حسی مالیده شود. بعد از درمان نیز تا زمانی که خون بیرون آمده خشک نشده است، نباید چیزی بر روی پوستگذاشته شود. پس از آن می توانید از ژل آلوئه ورا برای ترمیم پوست  استفاده کنید. رگ های خونی و عصب ها در لایه SMAS قرار گرفته اند. عمق اثر پلاسما پن تا درمیس بوده بنابراین به رگ های خونی و عصب ها آسیبی وارد نمی شود.  با توجه به ویژگی های این دستگاه می توان گفت که پلاسماپن دستگاهی مناسب برای انجام عمل های زیبایی و مراقبتی پوست است که استفاده از آن نیاز به اموزش های لازم دارد و باید توسط متخصصین و افراد متبحر استفاده شود.

منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو اصلی