آموزش تزریق ژل فیلر

در عمل تزریق ژل فیلر ، نوع فیلر و ژل مورد استفاده بسته به ناحیه مورد استفاده متفاوت است. برای مثال فیلر مناسب برای تزریق در چین هاى سطحى پوست با ماده مورد نظر جهت تزریق اطراف چشم یا لب فرق دارد. توجه کنید که آموزش تزریق ژل فیلر تنها باید توسط پزشک انجام شود. از انجام این کار به صورت شخصی بپرهیزید.

آموزش تزریق ژل فیلر

قبل از شروع تزریق ژل فیلر ابتدا باید ناحیه‌ مورد نظر به طور کامل تمیز و ضد عفونی شده و با استفاده از یک داروی بی‌حسی موضعی، این ناحیه بی‌حس شود. اغلب ژل‌ها و فیلرهای موجود در بازار در ترکیب خود حاوی ماده لیدوکائین هستند که یک داروی بی‌حسی موضعی خفیف است و به کاهش ناراحتی در زمان تزریق و بعد از آن کمک می‌کند.

انواع روش های آموزش تزریق ژل فیلر

پس از تمیز شدن ناحیه مورد نظر و انجام بی حسی، مقدار مشخصی از ژل فیلر را به زیر پوست تزریق کنید. این کار باید با مهارت و به شیوه خاصی انجام داده شود تا ضمن به حداقل رساندن درد بیمار، بهترین نتیجه ممکن حاصل شود. بسته به وضعیت خاص پوست بیمار، می توانید از روش های مختلفی جهت تزریق ژل فیلر و رفع اشکالات پوست استفاده کنید. این روش‌ها عبارتند از:

آموزش تزریق ژل فیلر خطی

در این روش تمام طول سوزن در امتداد ضایعه پوستی در داخل پوست فرو می کنند. سپس در حالی که سوزن را به آرامی بیرون می کشند، ژل فیلر را نیز به تدریج تزریق می کنند تا ماده تزریقی در امتداد طول چروک یا ضایعه پوستی قرار بگیرد.

آموزش تزریق ژل فیلر خطی

تزریق سریالی

در این روش چند تزریق به صورت سریالی در امتداد طول ناحیه محل درمان انجام می دهند. در نهایت، ماده تزریق شده در این نقاط به هم متصل شده و یک خط ممتد در امتداد طول چروک یا ضایعه پوستی تشکیل می‌دهند.

آموزش تزریق ژل فیلر سریالی

روش پروانه‌ای

ابتدا قسمتی از ژل فیلر را به صورت خطی در یک جهت معین تزریق می کنند و سپس جهت سوزن را تغییر داده و تزریق ژل فیلر را در امتداد یک خط جدید انجام می دهند.

آموزش تزریق ژل فیلر پروانه ای

سایه‌زنی متقاطع (صلیبی)

در این روش ابتدا ژل فیلر را به روش خطی در اطراف ضایعه پوستی تزریق می کنند و سپس سوزن را از پوست بیرون کشیده و در فاصله ۵ تا ۱۰۰ میلی‌متری از جایگاه تزریق اول، دوباره در پوست فرو می برند و عمل تزریق را تکرار می کنند. در مرحله بعد، تزریق را به همین روش در نقاطی با زاویه مناسب نسبت به خطوط تزریق اولیه تکرار می کنند.

آموزش تزریق ژل فیلر صلیبی

به طور کلی، زمان ظهور نتایج تزریق ژل فیلر به برند و نوع خاص ژل و نیز ناحیه محل درمان بستگی دارد، اما معمولاً  بلافاصله بعد از پایان کار تزریق، نتایج آن را مشخص می شود.

ماندگاری تزریق ژل فیلر

آثار تزریق ژل فیلر معمولاً بین ۴ تا ۸ ماه ماندگاری دارند. در برخی از نواحی مانند لب‌ها لازم است تا جلسات بازسازی پس از حدود ۴ ماه برنامه‌ریزی شوند. درحالی‌که در برخی از نقاط دیگر صورت، پس از گذشت ۸ ماه ممکن است برای حفظ آثار درمان، یک جلسه‌ی بازسازی موردنیاز باشد. معمولاً در جلسه‌ی بازسازی نسبت به جلسه‌ی اولیه، ژل کمتری موردنیاز خواهد بود.

در ویدئو زیر نحوه تزریق ژل فیلر به لب نشان داده شده است.

منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو اصلی