10 گام موثر برای مراقبت از پوست

پوست مانند هر بخش دیگری از بدن نیاز به مراقبت دارد. داشتن پوستی زیبا و شفاف از گذشته تا امروز یکی از عوامل مهم زیبایی بوده است و همواره روش های مختلفی برای داشتن پوستی زیبا پیشنهاد شده است. بخشی از این اقدامات مربوط به مراقبت و نگهداری از پوست است. حتما شما هم می خواهید پوستی سالم و شفاف داشته باشید. جالب است بدانید راه های مراقبت از پوست چندان دشوار نیستند و به سادگی می توان به آنها عمل کرد. در این مقاله قصد داریم ده راهکار عملی برای مراقبت از پوست را به شما معرفی کنیم که برای شما پوستی شفاف و زیبا به ارمغان می آورند و مانع از پیری پوستتان می شوند.

مراقبت از پوست

1. از نور خورشید دوری کنید 

نور خورشید و اشعه آن می تواند آسیب جدی به پوست وارد کند. برای داشتن پوستی شفاف و زیبا و سالم از نور خورشید دوری کنید. اشعه فرابنفش در نور خورشید می تواند آسیب جدی به پوست وارد کرده و موجب سوختگی و پیری پوست شود. نور خورشید همچنین می تواند باعث افزایش رنگ پوست شده و لک و کک و مک در آن ایجاد کند.

2. آب بنوشید 

احتمالا تا به حال زیاد شنیده و خوانده اید که نوشیدن آب فواید زیادی دارد. این موضوع به قدری اهمیت دارد که لازم است بارها گوشزد شود تا نوشیدن آب به قدر کافی، جزئی از عادات روزانه ما شود. بخش زیادی از بدن ما از آب تشکیل شده است. مصرف آب سبب سلامتی بدن شده و سموم بدن را دفع می کند. یکی از نقاطی که آب تاثیر زیادی بر روی آن می گذارد، پوست است.

آب بر روی پوست اثر معجزه آسایی می گذارد و آن را به سلامت و شفافیت مناسبی می رساند. نوشیدن آب یکی از اقدامات اصلی برای داشتن پوستی زیبا و سالم است. با نوشیدن روزانه آب به طور منظم می توانید اثرات آن را بر روی پوستتان مشاهده کنید. نوشیدن آب به طور منظم پوست شما را شفاف و زیبا کرده و به جوانسازی آن کمک می کند. برای داشتن پوستی شفاف نوشیدن آب را بطور کافی و منظم در برنامه روزانه خود قرار دهید.

نوشیدن آب

2. تغذیه مناسب را فراموش نکنید

یکی از عواملی که می تواند به داشتن پوستی زیبا و شفاف کمک کند، تغذیه مناسب است. تغذیه مناسب می تواند به جوانی و زیبایی پوست شما کمک بزرگی کند. تغذیه مناسب برای پوست همان تغذیه مناسب برای کل بدن است. پس نگران نباشید؛ قرار نیست با تغذیه سخت و پیچیده ای دست و پنجه نرم کنید. تغذیه مناسب پیری پوست شما را کند کرده و در صورت استفاده از خوراکی هایی که دارای آنتی اکسیدان باشند، می توانید پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزیجات وجود دارند و باعث طراوت و جوانی پوست می شوند. برای آنکه از میزان بالای آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات استفاده کنید، بهتر است آنها را خام و تازه مصرف کنید. در کنار آنتی اکسیدان کلروفیل نیز مانع جدی در پیری پوست است. این ماده که بیشتر در اسفناج، کلم بروکلی، تره، جعفری، ریحان و برگ چغندر موجود است، مانعی جدی در پیری زودرس پوست به شمار می رود.

 


برای آشنایی با فواید انار برای پوست مقاله “انار معجزه سرخ برای پوست” را بخوانید.


4. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

مراقبت از پوست

کرم های ضد آفتاب می تواند به مراقبت از پوست شما کمک شایانی کنند. استفاده از کرم های ضد آفتاب نقش مهمی در مراقبت از پوست شما در برابر نور خورشید و اثرات آن بازی می کنند. کرم های ضد آفتاب با فیلتر کردن نور خورشید مانع از رسیدن آن به لایه های عمیق تر پوست می شوند. برای محافظت از پوستتان و داشتن پوستی سالم و زیبا استفاده از کرم ضد آفتاب اقدامی ساده و موثر است.  

5. خواب کافی و مناسب داشته باشید

خواب در کنار دیگر عواملی که به آنها اشاره شد، می تواند نقش تعیین کننده ای در سلامت پوست داشته باشد. برای داشتن پوستی سالم باید به میزان کافی در طول شبانه روز خواب کافی داشته باشید. خواب ناکافی گردش خون را پایین آورده و در نتیجه پوست شما رنگ پریده و کدر به نظر می رسد. خواب کافی از این نظر اهمیت دارد که شب ها بهترین زمان برای بازسازی پوست است. خواب کافی تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست شما دارد.

6. از آب داغ دوری کنید

آب داغ

اسفاده از آب داغ نه تنها برای پوست سودمند نیست، بلکه می تواند آسیبی جدی به آن وارد کند. آب داغ سبب خشکی پوست شده و چربی آن را از بین می برد. آب داغ همچنین موجب قرمزی پوست می شود. بهترین دما برای دوش گرفتن و یا شستن پوست آب ولرم و نزدیک به دمای بدن انسان است.

7. تلفن همراه خود را تمیز نگه دارید

گوشی های تلفن همراه آلودگی فراوانی دارند. این آلودگی ها و باکتری های موجود در آن می توانند به پوست آسیب جدی وارد کرده و سبب حساسیت ها و مشکلات پوستی شوند. میزان آلودگی تلفن های همراه چند برابر صندلی های توالت تشخیص داده شده است. بنابراین گوش های تلفن همراه خود را همواره پاکیزه نگه دارید و برای مکالمه از هدفون استفاده کنید تا مانع برخورد صفحه تلفن همراه با پوست صورتتان شوید.

8. شکر را حذف کنید

قند و شکر

شکر یکی از موادی است که می تواند از اصلی ترین دشمنان پوست شما باشد. شکر می تواند سبب پیری پوست شما شود و آسیب جدی به آن وارد کند. مولکول های موجود در شکر کلاژن را به خود جذب کرده و سبب چروک پوست شما می شوند. برای داشتن پوستی سالم و شاداب لازم است که شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

9. عینک آفتابی بزنید

عینک آفتابی یکی از مهمترین راه ها برای مراقبت از پوست است. با عینک آفتابی می توانید از پوست دور چشمتان که بسیار مهم و حساس است و در زیبایی به طرز چشم گیری موثر است، محافظت کرده و مانع پیری و ایجاد چروک در آن شوید. اثر عینک آفتابی بر روی پوست از اثر کرم های ضد آفتاب بیشتر است. با عینک آفتابی مناسب از پوست دور چشم خود در برابر آفتاب محاقفظت کرده و پوستی سالم و شاداب داشته باشید.

10. از سرم های پوست استفاده کنید

مراقبت از پوست

سرم های پوستی می توانند راه حل مناسبی برای مراقبت و شفافیت پوست شما باشند. قدرت سرم های پوستی و اثر گذاری آنها از کرم های ضد آفتاب بیشتر بوده و می توانند نتایج مطلوب تری برای پوست به بار آورند. سرم های حاوی آنتی اکسیدان با توجه به اثرات مفید آنتی اکسیدان برای پوست سبب جوانی و شادابی پوست می شوند. همچنین پنتاپپتیدها نیز با تقویت کلاژن پوست به شفافیت و جوانی پوست کمک می کنند. سرم های حاوی این دو ماده می توانند اثر بخشی فراوانی برای پوست داشته باشند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Araderma instagram      araderma telegram      araderma aparat

منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی