نگاهی به فواید مزوتراپی

اگر از علاقمندان به دانش پزشکی و یا پزشک و متخصص پوست و مو باشید و در کلینیک مشغول به فعالیت باشید، حتما با مزوتراپی آشنایی دارید. اما اگر تا به امروز با فواید مزوتراپی آشنا نشده اید و در عین حال به زیبایی خود اهمیت می دهید و یا به دنبال درمان ریزش مو و یا درمانی برای چروک ها و لک های پوستی می گردید، مزوتراپی می تواند دریچه ای شگفت انگیز به روی شما باز کند. برای آشنایی بیشتر با این روش ساده و مفید با ما همراه باشید.

فواید مزوتراپی

مزوتراپی چیست ؟

مزوتراپی در سال های اخیر همزمان با توجه بیشتر به مراقبت از پوست و مو و زیبایی گسترش چشمگیری داشته است. گفته شده که نامگذاری آن به این علت بوده است که در اوایل توسعه آن دارو در لایه های میانی پوست یا مزودرم تزریق می شده است. بنابراین این تکنیک به مرور زمان به نام مزوتراپی شناخته شده است.

این دانش به عنوان شیوه ای درمانی، مشکلات موضعی را بدون درگیر کردن کل بدن برطرف می کند. اهمیت مزوتراپی به عنوان یک تکنیک و روش درمانی در این مسئله نهفته است که در این روش دارو مستقیما به موضع مورد نظر درمان می رسد و دیگر اعضای بدن درگیر فرایند تحویل دارو نمی شوند. این موضوع اهمیت فراوانی دارد چرا که اعضای غیر مرتبط را درگیر فرایند تحویل دارو و اثرات آن نمی کند.

خواص مزوتراپی

عوارض جانبی داروها یکی از مشکلات و چالش های جدی در حوزه درمان است. این مسئله همچنین محدودیت های بسیاری را برای گستره و میزان استفاده از داروها بوجود آورده است. برخی به دنبال کم کردن عوارض استفاده از داروها از نظر شیمیایی و اثر آن بر بدن بودند تا میزان استفاده از داروها را بتوانند بیشتر کنند. اما با شکل گیری تکنیک مزوتراپی چنین دغدغه ای تا حد زیادی از بین رفت. چرا که در مزوتراپی مقادیر دارو را تنها به نقطه مورد نظر درمان می رسد و بقیه نقاط بدن درگیر فرایند دارو و عوارض آن نمی شوند.

در مزوتراپی تزریق مکرر اما جزیی دارو در لایه های مختلف پوست اتفاق می افتد. مزوتراپی سابقه ای پنجاه ساله دارد اما در سال های اخیر استفاده از آن افزایش چشم گیری داشته و بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. اما چرا مزوتراپی تا این حد مورد توجه قرار گرفته است و فواید و مزایای استفاده از آن چیست؟

تاثیر و فواید مزوتراپی بر بدن

فرض کنید بخشی از بدن شما نیاز به دارویی دارد تا درمان انجام شود. مصرف دارو برای درمان آن بخش باعث می شود تمام بدن شما وارد فرایند درمان شود و اثرات دارو را تجربه کند به این علت که دارو از طریق سیستم گردش خون از تمام بافت های غیرمرتبط نیز عبور خواهد کرد و روی همه آنها اثر خواهد گذاشت. اما در مزوتراپی این اتفاق نمی افتد و این فرایند طی نخواهد شد. چرا که دارو در سیستم گردش خون شما وارد نمی شود و تمام بدنتان را درگیر نمی کند. بلکه دارو به طور مستقیم به محل مورد نظر می رسد. با رساندن دارو به موضع درمان و نقطه خاص که نیاز به دارو دارد، می توان با استفاده از دوز کمتر دارو و عوارض کمتر نتایج درمانی بهتری بدست آورد.

مزوتراپی همچنین شیوه مناسب از نظر اقتصادی است به این علت که میزان داروی مورد استفاده در مقایسه با تجویزها و استفاده از داروها به شکل تجویزهای خوراکی و تزریقی بسیار ناچیز است. بنابراین شیوه ای به صرفه از نظر اقتصادی نیز هست. همچنین در مزوتراپی طول دوره درمان در مقایسه با دیگر روشهای درمانی بسیار کم است.

انواع روش های درمانی مزوتراپی

مزوتراپی دامنه وسیعی در حوزه درمانی دارد. صدها داروی مزوتراپی با اهداف درمانی متنوعی توسط شرکت های داروسازی و مزوتراپی تولید می شود. طیف درمانی این شیوه درمانی متنوع و گسترده است. مزوتراپی هم برای زیبایی و هم برای کنترل درد به کار می رود. از تخصص های مختلف پزشکی که مزوتراپی در آنها کارایی دارد می توان به پوست و مو و زیبایی، ارتوپدی، پزشکی، ورزشی اشاره داشت. هر چند که با توجه به رشد آن و برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای علمی سالانه ممکن است در زمینه های دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد.

تحقیقات بسیاری بر روی مزوتراپی صورت گرفته است و دانشمندان همواره مشغول مطالعه اثرات و نتایج استفاده از داروها در این دانش مدرن بوده اند. بیشتر این نتایج حاوی از نتایج مثبت و عوارض کم در این روش بود است. مزوتراپی با توجه به شیوه و تکنیک ویژه خود در بسیاری از درمان ها به کار می رود. اما در زمینه مشکلات زیبایی و چاقی های موضعی با توجه به نتایج آن به عنوان درمانی منحصر بفرد شناخته می شود و کاربرد بیشتری دارد.

دیگر فواید مزوتراپی

از دیگر مزایای مزوتراپی بازگشت بیمار پس از درمان و استفاده از دارو به فعالیت های روزمره است. بیماران پس از انجام مزوتراپی نیاز به استراحت یا مراقبت های خاص نداشته و می توانند بلافاصله به محل کار باز گردند و فعالیت های روزمره خود را از سر گیرند. با توجه به موارد گفته شده می توان محلول مزوتراپی را شیوه ای بی خطر و بدون عوارض، ارزان، نتیجه بخش و موثر دانست که با توجه به کاربردهای گسترده آن در زمینه مختلف می تواند روشی مناسب برای درمان برخی از بیماری ها باشد.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Araderma instagram      araderma telegram      araderma aparat

منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو اصلی