مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

داشتن پوستی سالم و شفاف که یکی از فاکتورهای اثرگذار در زیبایی است یکی از نکاتی است که اغلب انسان ها به آن توجه دارند. این توجه با افزایش سن بیشتر شده و افراد بیشتر به حفظ سلامت و زیبایی پوست توجه می کنند. با افزایش سن عوامل مختلفی شامل عوامل محیطی و استرس به پوست آسیب می رسانند. در این مقاله قصد داریم تا به اصول مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ به پردازیم.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

با پیشرفت علم و دانش در تمامی حوزه ها شاهد تغییراتی بوده ایم. در زمینه مراقبت از پوست و زیبایی نیز با راهکارهای جدیدی روبرو هستیم. بخشی از فرآیند مراقبت از پوست نیاز به اقدامات ساده ای مانند استفاده از کرم های ضد آفتاب، تغذیه مناسب و دیگر اقدامات دارد. اما برای از بین بردن چین و چروک ها و یا جوانسازی و سفتی پوست نیاز به روش های دیگری است. یکی از این روش ها که محبوبیت زیادی یافته و اثر گذاری بالایی دارد، میکرونیدلینگ است.

میکرونیدلینگ یکی از امن ترین و موثرترین روشها برای جوانسازی و زیبایی پوست است و می تواند افتادگی و پیری پوست را برطرف کند. میکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی و تقریبا بی درد است و امروزه از رایج ترین شیوه های زیبایی پوست شناخته می شود. میکرونیدلینگ غلظت کلاژن موجود در پوست را افزایش  می دهد و در نتیجه باعث صاف شدن پوست و از بین رفتن چروک ها می شود. همچنین  این روش درمانی بدون عارضه است.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ


برای آشنایی با نحوه انجام میکرونیدلینگ مقاله “آموزش انجام میکرونیدلینگ با دستگاه دکتر پن” را بخوانید.


 

با وجود این که میکرونیدلینگ روشی امن و بدون عارضه است، اما یکی از نکاتی که باید در ارتباط با آن مورد توجه قرار گیرد، مربوط به مراقبت های پس از آن است. پس از میکرونیدلینگ پوست کمی سرخ و ملتهب می شود. حسی که بعد از انجام میکرونیدلینگ خواهید داشت این است که مدت ها زیر نور آفتاب بوده اید و پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده است. باید به این نکته توجه کنید که این تغییرات موقتی است و پس از چند ساعت یا چند روز از بین می رود. انجام بعضی اقدامات پس از میکرونیدلینگ اثر گذاری و اثر بخشی این روش را افزایش داده و شما را زودتر به نتایج دلخواهتان می رسانند.

میکرونیدلینگ

 

1. پوستتان را تمیز و پاکیزه نگه دارید تمیز کردن پوست صورت

یکی از اقدامات مهم که به عنوان اولین و مهمترین اقدام پس از انجام میکرونیدلینگ باید مورد توجه قرار گیرد، تمیز نگه داشتن پوست است. پس از میکرونیدلینگ باید با مواد مناسب پوستتان را تمیز نگه دارید. برای این کار می توانید با استفاده از آب ولرم و ژل شستشو به آرامی صورت خود را شستشو دهید. پس از میکرونیدلینگ باید به آرامی و ملایمت با پوستتان برخورد کرده و فرایند شستشو و یا خشک کردن صورت را به آرامی انجام دهید. این کار تا سه روز پس از انجام میکرونیدلینگ لازم است انجام شود.

2. از پوستتان در برابر خورشید محافظت کنید 

نکته مهمی که باید پس از انجام میکرونیدلینگ به عنوان قدم دوم رعایت شود دوری از نور خورشید است. باید پوستتان را از نور خورشید و اشعه آن دور نگه دارید. برای مراقبت از پوست در مقابل خورشید می توانید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. بهتر است این کرم ها فاقد مواد شیمیایی باشند. مراقبت از پوست در برابر خورشید بهتر است تا مدتی پس از میکرونیدلینگ ادامه داشته باشد. یک هفته تا ده روز برای این کار زمان مناسبی است.

3. آرایش نکنید آرایش کردن

پس از انجام میکرونیدلینگ از آرایش صورت دوری کنید. با توجه به اینکه پس از میکرونیدلینگ پوست شما تحریک شده و ملتهب است و نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد، باید از استفاده از مواد آرایشی که اغلب شیمیایی هستند، دوری کنید و صورت خود را تمیز و به دور از هر گونه مواد شیمیایی نگه دارید.

4. از سرم های پوستی استفاده کنید مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

 پس از میکرونیدلینگ برای مراقبت از پوست و بهبود سریع آن می توانید از سرم های پوستی استفاده کنید. سرم های پوستی به داخل منافذ پوستی وارد شده و اثرات خود را به سرعت نشان می دهند. پس از میکرونیدلینگ می توان از سرم آنتی اکسیدان استفاده کرد. بیشتر سرم های پوستی ویژگی  مرطوب کنندگی بسیار زیادی دارند و همین ویژگی باعث تاثیر بیشتر در جوانسازی شده  و سبب روشن شدن پوست می شود.

5. از برس های پاکسازی استفاده نکنید پاکسازی صورت

پس از انجام میکرونیدلینگ از برخورد پوست با برس های پاکسازی دوری کنید.  پوست پس از انجام میکرونیدلینگ در شرایط ویژه ای است و باید از برخورد آن با وسایل و مواد شیمیایی که باعث تحریک و التهاب آن می شوند، جلوگیری کرد. متخصصین حتی اجتناب از ورزش کردن برای سه روز پس از میکرونیدلینگ را نیز توصیه کرده اند. علت آن نیز تعریق بدن پس از ورزش است که می تواند به نقاط مورد استفاده شده در میکرونیدلینگ آسیب برساند.

6. آب رسانی به پوست را فراموش نکنید آبرسانی به پوست

پس از میکرونیدلینگ پوست کمی خشک می شود. پوست خشک برای رسیدن به تعادل و شرایط طبیعی خود نیاز به آبرسانی دارد. برای این کار می توانید از هیالورونیک اسید استفاده کنید. این محلول سبب آبرسانی به پوست شما می شود و از این طریق می توانید پوست خود را به شرایط مناسب و متعادلش برسانید.


برای آشنایی با فواید هیالورونیک اسید مقاله “هیالورونیک اسید و خواص آن برای پوست” را بخوانید.


7. استخر، حمام و سونا را فراموش کنید 

پس از میکرونیدلینگ تا مدت زمانی از استخر، حمام و سونا دوری کنید. برخورد آب استخر و یا محیط سونا و حمام با پوست صورتتان پس از میکرونیدلینگ ممکن است به اثرات نا مطلوبی منجر شود. بنابراین دست کم تا 24 ساعت از این موارد دوری کنید تا پوست تعادل خود را بازیابد.

8. از داروهای ضد التهاب استفاده نکنید

پس از انجام میکرونیدلینگ پوست در شرایط خاصی است. بنابراین باید از داروهایی که ضد التهاب دوری کرد. ایبوپروفن و ادویه دو مورد از موادی هستتند که کارکرد ضد التهاب دارند و باید پس از انجام میکرونیدلینگ از استفاده از آنها دوری کرد. این مواد می توانند در فرایند رسیدن به تعادل پوستتان اخلال ایجاد کرده و یا مانع آن شوند بنابراین تا رسیدن به تعادل و آرامش پوست از مصرف این مواد و داروها دوری کنید.

 

9. به پوستتان دست نزنید مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ

همانطور که نیاز است از استفاده از مواد و یا داروها و یا آرایش و دیگر موارد دوری کنید، باید تا حد امکان از برخورد دستتان با آن نیز دوری کنید. این نکته به این خاطر مهم است که ممکن است پس از میکرونیدلینگ پوست لایه لایه شود. این لایه شدن ها و یا پوسته شدن ها بخشی از فرایند طبیعی پس از میکرونیدلینگ است. از کندن پوسته ها و تماس دست با پوستتان خودداری کنید و از کرم های مرطوب کننده فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید.

10. از داروهای آنتی بیوتیک دوری کنید

استفاده از داروهای آنتی بیوتیک سبب اخلال در فرایند رسیدن پوستتان به شکل اولیه و رسیدن به نتایج مورد انتظار در میکرونیدلینگ می شوند. بنابراین پس از انجام میکرونیدلینگ توصیه می شود که از داروهای آنتی بیوتیک دوری شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Araderma instagram      araderma telegram      araderma aparat

منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو اصلی