مقایسه میکرو کانولا و سرسوزن در تزریق ژل فیلر پوستی

به طور سنتی، تزریق ژل فیلر های پوستی مانند کلاژن و هیالورونیک اسید به صورت، دست ها و دیگر قسمت های بدن، با استفاده از سر سوزن های نوک تیز تزریق می شدند. هنوز هم اکثر ژل فیلر های پوستی همراه با ۲ سوزن ۲/۱ اینچی به مشتری ارائه می شوند. با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن کانولا هایی که نوک غیر تیز و گرد دارند و به نام میکروکانولا شناخته می شوند، تحول چشمگیری در تزریق ژل فیلرها به وجود آمد. مزایای زیادی در استفاده از میکروکانولا برای تزریق ژل فیلر به بدن وجود دارد که در ادامه مقایسه میکرو کانولا و سرسوزن در تزریق ژل فیلر پوستی شرح می دهیم.

مقایسه میکرو کانولا و سرسوزن

میکروکانولا چیست

میکروکانولا و سر سوزن

  • کاهش تخریب بافت ها و عوارض ناشی از آن

نوک تیز سر سوزن باعث می شود هنگام ورود، به بافت های نواحی تزریق آسیب بیشتری وارد شده و منجر به کبودی و ورم شود. همچنین احتمال ورود مواد ژل فیلر به شریان ها نیز هست که عوارض زیادی ایجاد می کند. نوک میکروکانولا حالت گرد داشته و به تیزی سرسوزن نیست. این ویژگی با کنار زدن رگ ها، احتمال تخریب بافت ها و تزریق های وریدی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. به علاوه، پزشک قادر خواهد بود که با ورود کانولا به بافت، میزان مقاومت استراکچرهای مختلف را حس کند و تشخیص دهد که باید فشار اعمال کند یا مسیر کانولا را تغییر دهد.

  • انعطاف پذیری و قابلیت کنترل

برخلاف سر سوزن که محکم و غیر منعطف است، میکروکانولا انعطاف پذیری مناسبی برای حرکت در لایه های پوستی و رساندن ژل فیلر به نواحی مورد نظر دارد. البته انعطاف پذیری بیش از اندازه نیز مضر است و میزان آن باید بهینه باشد.

  • کاهش تعداد سوراخ ها بر سطح پوست

سرسوزن به تعداد نقاط زیادی برای تزریق ژل فیلر به بدن دارد؛ درحالی که میکروکانولا می تواند با تعداد نقاط کمتر، ژل فیلر را با الگوی تزریق پنکه و یا ماتریکس به بدن تزریق کند. علت این مسئله این است که میکرو کانولا می تواند در بافت آزادانه و به راحتی حرکت کند بدون اینکه آسیبی به آن وارد کند. همچنین، طول میکروکانولا از سر سوزن بیشتر است که باعث می شود به قسمت های بیشتری از بدن دسترسی داشته باشد، در نتیجه درمان سریع تر و کمتر دردناک خواهد بود.

مقایسه میکرو کانولا و سرسوزن در نحوه استفاده

برای استفاده از میکروکانولا لازم است توسط یک سوزن نقطه ورود به پوست مشخص شده و سپس کانولا از نقطه مشخص شده وارد پوست شود. می توان میکروکانولا را از نقطه مشخص شده برای بار دوم وارد پوست کرد، بدون اینکه بیمار با ایجاد یک سوراخ جدید اذیت شود.

میکروکانولا مزایای قابل توجهی هم برای پزشک و هم برای بیمار دارد. در بازار رقابتی عمل های زیبایی که در آن بیماران خواستار راحتی بیشتر، عوارض کمتر و کیفیت بالاتر هستند، انجام درمان راحت تر و با تهاجم کمتر عامل مهمی محسوب می شود.

برای مشاهده مشخصات میکرو کانولای کره ای برند بایو میسون کلیک کنید.

منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو اصلی