استفاده از نخ لیفت سیلوئت در جوانسازی پوست گردن

راهکار اصلی جوانسازی گردن به روش های معمول جراحی متکی ست. در سال های اخیر، سایر گزینه های غیر تهاجمی جایگزین جراحی شده اند. یکی از این گزینه ها، استفاده از نخ لیفت سیلوئت است که از حدود ۱۵ سال پیش با استفاده از نخ های خاردار آغاز شد و سپس در دهه گذشته با استفاده از نخ های مخروطی غیر قابل جذب و به تازگی یک سیستم نخ کاملا جذب پذیر (Silhouette Soft) یک تکنیک مفید برای اصلاح افتادگی های میدفیس و فک ارائه کرده است و در حال حاضر برای استفاده در روش های لیفت ابرو و گردن مجاز اعلام شده است.

معرفی نخ لیفت سیلوئت

درک ویژگی های پیری گردن در کاربرد روش مناسب جوانسازی ضروری است. به این منظور، موارد زیر باید در نظر گرفته شوند:

  • کاهش کیفیت پوست – از دست دادن کشسانی؛ ایجاد پوست اضافه
  • توزیع مجدد چربی – قرار گرفتن چربی در غبغب؛ آتروفی جانبی یا لایه چربی زیر جلدی
  • نقش عضله پلتیسما – شلی عضله؛ باندهای پلاتیسما
  • تعامل با ناحیه های آناتومیکی مجاور – قسمت تحتانی صورت / فک و دکلته

نخ لیفت سیلوئت سافت

نخ های لیفت سیلوئت سافت عبارتند از ۳ نخ از جنس پلی ال لاکتیک اسید که با مخروط های حاوی ترکیبات پلی ال لاکتیک اسید / اسید گلیکولیک (نسبت ۱:۴) تشکیل شده است. درگیری مخروط ها در بافت زیر جلد لیفت و سفتی پوست به علت تغییر مکان بافت، نر، می شود. نگهداری این اثر بستگی به انتشار آهسته اسید لاکتیک که ایجاد تحریک بیولوژیکی تاخیری کلاژن و تاثیر طولانی مدت (سیستم anchoring ثانویه) دارد. در عمل، مدت زمان اثر معمولا ۹ تا ۱۲ ماه برای اولین عمل است، اما ممکن است تا ۱۸ ماه در عمل های بعدی به طول انجامد.

کاربرد اصلی نخ لیفت سیلوئت سافت Silhouette Soft، شلی بافت نرم در منطقه مورد نظر است. برخی از موارد کاهش حجم (یا دقیق تر بگوییم، جابجایی حجم) را می توان اصلاح کرد.

نخ لیفت

منع مصرف نخ لیفت سیلوئت سافت

این محصول برای استفاده در بزرگسالان مجاز است، اما معمولا در افرادی که پیری پوست بالای ۴۰ سال دارند استفاده می شود. علاوه بر موارد غیر مجاز پزشکی، دو دسته عمده در نظر گرفته شده که برای این درمان نا مناسب هستند: ۱٫ بافت هایپرتروفیک – تراکم بافتی بیش از حد و افزایش ضخامت با توزیع نا مناسب چربی زیر جلدی ۲٫ بافت آتروفیک – به علت BMI پایین یا سن بالا.

جنبه های کاربردی سفت کردن گردن با نخ لیفت سیلوئت

الگوهای بخیه نخ

در حال حاضر دو تکنیک برای درمان گردن استفاده می شود:

  • عرضی U-16
  • روش Reins: مستقیم خلفی ۱۶*۲٫ این روش دوم به تازگی تکامل یافته است که در حال بررسی ست.

در این مقاله، روش معمول مورد استفاده U مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ارزیابی نخ لیفت سیلوئت

پس از تایید کاربرد، موارد زیر مورد بحث قرار گیرد:

اخذ رضایت – خطرات و عوارض موارد مورد استفاده و گزینه های انتخابی (به عنوان یک نتیجه از پرونده دیوان عالی مونتگومری). هماهنگ کردن نتایج درمان با انتظارات مشتری

ماندگاری اثر نخ لیفت سیلوئت

واقع بینانه شرح دهید و بیش از حد تعریف نکنید.

هزینه نخ لیفت سیلوئت

در حالی که این یک روش پیشرفته غیر تهاجمی محسوب می شود، هزینه باید با نتیجه در مقایسه با هزینه متعادل باشد.

عوارض پیش بینی شده و غیر منتظره

مهم است که مشتریان را از هر گونه عوارض احتمالی و به ویژه ریسک های حاصل از مواد استفاده شده مطلع کنید. شما باید برای مقابله با نگرانی ها یا عوارض در دسترس باشید. گزارشات مربوط به وقوع حوادث ناگوار را در نظر بگیرید.

درمان های جانبی

گزارش ها و روایت ها از افزایش اثر پس از استفاده از درمان های بر پایه اثری مانند رادیوفرکانس (RF) و یا اولتراپی و هایفو.

برنامه ریزی روش لیفتینگ با نخ لیفت سیلوئت

این امر مستلزم در دسترس بودن یک محیط مناسب است. اکثر کلینیک های زیبایی دارای یک اتاق مناسب و یا اتاق دندانپزشکی هستند. با اتخاذ اصول پیشگیری از عفونت، باید آلودگی ناحیه تحت درمان به حداقل برسد. زمان بندی این روش باید مورد بحث قرار گیرد، زیرا ممکن است بعد از این درمان بیمار نیاز به استراحت داشته باشد، هر چند که معمولا نگرانی عمده ای نیست.

جزئیات روش لیفتینگ با نخ لیفت سیلوئت

 علامت گذاری دقیق پوست که محل قرار دادن نخ ها را نشان می دهد، کلید دستیابی به نتایج خوب است. شکل ۱ نشانگرهای مهم و بردارهای کشش را نشان می دهد. طول مسیر نخ می تواند بیش از ۱۲ سانتیمتر باشد و باید ۲ سانتیمتر و یا بیشتر از سفت کردن را برای کاهش تلفات مخروط مورد توجه قرار دهیم.

بازسازی زاویه گردنی – چانه ای (cervicomental angle) اولویت شاخه فوقانی نخ است – نقاط خروجی در وسط خط گردن و محل ایجاد زاویه ایجاد می شوند.

دو نقطه خروجی خلفی هم در ضخیم ترین قسمت پوست گردن در ناحیه زیر ماستویید قرار می گیرند – اول به منظور ایجاد لنگرگاه خوب، و دوم برای رسیدن به نتیجه مطلوب زیبایی با پنهان کردن نقاط ورودی زیر موها.

ملاحظات آناتومی

سطح قرار دادن نخ معمولا بافت زیر جلدی است. با این حال، اگر پوست دارای کیفیت و ضخامت خوبی باشد، در این صورت می توان محل قرار گیری نخ را سطحی و درون پلاتیسما در نظر گرفت. وقتی پوست (و پلاتیسما) نازک باشند، از کار گذاری سطحی نخ خودداری کنید چون احتمال دیده شدن مخروط ها از روی پوست وجود دارد که ممکن است به گره های التهابی دردناک شوند.

بی حسی موضعی به دو هدف پیشنهاد می شود:

  • کاهش ناراحتی در زمان قرار دادن نخ
  • کاهش خونریزی و کبودی

سفت کردن بخیه باید مطابق با روش توصیه شده انجام شود. محکم کردن بیش از حد ممکن است سبب ایجاد پوست اضافه و جین خوردگی در محل مخروط ها شده و موجب از دست دادن اثر بخشی بعدی شود.

توصیه های پس از درمان باید به شدت رعایت شود. از چرخش گردن بیش از ۴۵ درجه برای دو هفته اول اجتناب شود تا از دست رفتن کشش مخروط های به کمترین مقدار رسانده شود.

منبع: نشریه Superior Science، شماره ۴۵

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی