تفاوت ژل و بوتاکس

امروزه با افزایش تنوع روش های زیبایی و جوانسازی، خیلی از افراد در انتخاب بهترین روش دچار مشکل می شوند. تزریق ژل فیلر و بوتاکس دو روش موثر و محبوب برای رفع آثار پیری هستند که شباهت زیادی به هم دارند و معمولا افراد تفاوت آن ها را نمی دانند. برای از بین بردن خطوط و چروک های پوستتان باید تفاوت های بین ژل و بوتاکس را بدانید و روش درست را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم ژل و بوتاکس را به طور جداگانه معرفی کنیم و شما را در انتخاب روش مناسب یاری کنیم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نام تجاری سم بوتولونیوم است که کاربردهای پزشکی گوناگونی دارد و در زیبایی برای کاهش و رفع برخی چروک ها و خطوط پیشانی به کار می رود. مکانیزم عملکرد بوتاکس به این صورت است که عضلاتی که در ایجاد چین و چروک دخالت دارند را فلج کرده و مانع فعالیت آن ها می شوند. تزریق بوتاکس در سنین کمتر برای پیشگیری از ایجاد چروک ها و در سنین بالاتر برای کاهش و رفع چروک های پوست به کار می رود.

ژل فیلر چیست؟

تزریق ژل و یا ژل فیلر نیز مانند بوتاکس برای رفع و کاهش خطوط و چروک های صورت استفاده می شود. ژل فیلرها نواحی که دچار کاهش کلاژن شده و حجم خود را از دست داده اند را پر کرده و پوست را تحریک به کلاژن سازی می کنند. به این صورت باعث انجام لیفت در پوست شده و خطوط ایجاد شده با افزایش سن را کاهش داده و محو می کنند.

تفاوت اصلی ژل و بوتاکس

مسئله مهم در انتخاب بین ژل و بوتاکس نوع خطوط و چروک هایی ست که قصد از بین بردن آن ها را دارید. همانطور که توضیح دادیم، بوتاکس مانع فعالیت عضلاتی که ایجاد چروک می کنند می شود. در نتیجه چروک هایی که به قسمت های متحرک پوست مربوط می شوند و در مواقع بروز احساساتی مانند تعجب و یا اخم کردن ایجاد می شوند، برای تزریق بوتاکس مناسب هستند.

تزریق بوتاکس باعث می شود که در مواقع بروز برخی احساسات عضلات مربوط به آن حرکت نکنند و در نتیجه چین و چروک نیز در پوست ایجاد نشود. تزریق بوتاکس معمولا در نواحی بالایی صورت مانند پیشانی و اطراف ابرو به کار می رود. گاهی حالاتی مانند اخم و یا ناراحتی به صورت پیش فرض در صورت برخی افراد وجود دارد؛ یعنی فرد بدون اینکه بداند اخم می کند و یا حالت ناراحت به خود می گیرد. تزریق بوتاکس برای این افراد نیز انتخاب ایده آلی ست.

ژل فیلرها که ماهیت پرکنندگی دارند، برای رفع خطوط ساکن کاربرد دارند. یعنی خطوطی که در صورت شما به صورت عادی و در مواقعی که احساس خاصی ندارد نیز وجود دارند. همچنین چروک های عمیق و فرورفتگی هایی که در اثر مشکلات مختلف پوستی به وجود آمده اند نیز موارد مناسبی برای تزریق ژل هستند. تزریق ژل معمولا برای افرادی که می خواهند به گونه ها یا لب های خود حجم دهند، پیشنهاد می شود. ژل ها همچنین برای کاهش و رفع چروک های دور دهان نیز تزریق می شوند.

تفاوت ژل و بوتاکس

در برخی موارد استفاده از هر دو روش تزریق ژل و بوتاکس به عنوان مکمل یکدیگر پیشنهاد می شود تا همه خطوط و چروک ها پوشش داده شود. به طور معمول تزریق بوتاکس به افراد بین ۲۰ تا ۳۰ ساله و اوایل ۴۰ سال پیشنهاد می شود و تزریق ژل به افراد بالای ۴۰ سال توصیه می گردد.

در نهایت نظر پزشک متخصص در انتخاب بهترین روش و یا ترکیب کردن روش ها ارجح بوده و توصیه می شود برای گرفتن بهترین نتیجه با پزشک مشورت کنید.

منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو اصلی