انار معجزه سرخ برای پوست

وقتی نام انار به گوشمان می رسد به یاد چه چیزی می افتیم؟ تصویر میوه ای خوشمزه و سرخ رنگ که شب یلدا بر سفره ایرانیان می درخشد؟ اما آیا کارکرد و استفاده از انار تنها به این تصویر زیبا و زینتی محدود می شود؟ این میوه سرخ خوش رنگ جدا از زیبایی خود چه فواید دیگری دارد؟ انار در کنار فواید بیشمارش می تواند به زیبایی و شادابی پوست نیز کمک کند. انار معجزه سرخ برای پوست، زیبایی و سلامت دارد. دانه های انار، پوست  و آب آن فواید ارزشمند بی نظیری دارند که آن را به میوه ای معجزه گر برای سلامت بدن و پوست تبدیل کرده است. در ادامه شما را با فواید و ویژگی های این میوه آشنا خواهیم کرد.

 انار معجزه سرخ برای پوست

انار معجزه سرخ برای پوست

انار میوه ای درختی با دانه های قرمز و یا سفید است. این میوه درختی در کشورهای معدودی از جهان کشت می شود و همواره یکی از میوه های مرغوب و پر طرفدار در جهان بوده است. با توجه به مرغوب بودن و کشت معدود آن در کشورهایی مانند ایران، افغانستان، پاکستان و ترکیه می توان این میوه را از میوه های منحصر بفرد دانست. از دوران قدیم این میوه در ادبیات و در شعر شاعران تمثیلی کاربردی و قابل استفاده داشته است.

این میوه درآیین های گوناگونی چون شب یلدا  نیز همراه همیشگی سفره های ایرانیان بوده است. همچنین نیزه گارد جاویدان سربازان هخامنشی به شکل انار و برگرفته از این میوه خوش رنگ بوده است. انار همواره به شکلی در سفره غذایی ایرانیان وجود داشته، چه آن زمان که از رب آن استفاده می کردند و چه دورانی که دانه های خشک شده آن را در آش به کار می بردند و یا از آن سوپ انار تهیه می کردند.

استفاده از انار در گذشته

در گذشته انار در زمستان میوه ای خاطره انگیز و همگانی بود. در کتابهای علمی قدیمی به فواید پزشکی و دارویی این میوه اشاراتی شده است. پورسینا پزشک و دانشمند بزرگ ایرانی در کتاب قانون اشارات زیادی به خواص ویژه درمانی میوه ها و از آن جمله انار کرده است. انار خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سرطان، بخصوص سرطان پروستات و پستان را کاهش می دهد. همچنین به کاهش کلسترول خون کمک کرده و به جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌ها کمک می کند.

همچنین مصرف انار در سلامت لثه‌ها نیز موثر و مفید است. اما در کنار این موارد باید از خاصیت های معجزه آسای آن برای سلامت و زیبایی پوست نیز اشاره داشت. همواره گفته شده است که انار برای پوست فواید زیادی دارد و پوست را از درون و بیرون سالم و شاداب می کند.

وقتی هوش مصنوعی عاشق می شود

فواید انار برای پوست

انار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان که معادل چای سبز است دارای ویتامین ث و پتاسیم است. همانطور که می دانید ویتامین ث اهمیت و ارزش زیادی برای پوست دارد. ویتامین ث اثرات زیادی برای مقابله با نور خورشید دارد و به محافظت از پوست کمک می کند. بنابراین مصرف روزانه انار می تواند تا حد زیادی ویتامین ث مناسب بدن را تامین کند. این ویتامین همچنین تولید سبیوم در بدن را متعادل می سازد و به گردش خون و هضم غذا کمک می کند.

بنابراین تا حد زیادی با حفظ تعادل های هورمونی مانع از ایجاد جوش شده و به حفظ زیبایی و نرمی پوست کمک می کند. جالب است بدانید انار با داشتن انتی اکسیدان های فراوان می تواند پیری پوست را به تعویق انداخته و مانع جدی برای پیری پوست باشد. انار به شفافیت و جوانی پوست کمک می کند و طبق تحقیقات دانشمندان دشمن سرطان پوست است.

آنچه که می تواند خاصیت شگفت آوری بر روی پوست داشته باشد آب انار است. مصرف آب انار فواید زیادی بر روی پوست دارد. گفته شده است که آب انار سه برابر انتی اکسیدان موجود در چای سبز را دارا می باشد. آنتی اکسیدان ها صدمه های سلولی به پوست را کند کرده و یا مانع از آنها می شوند. صدمه هایی که پوست می تواند بر اثر استرس یا مواردی دیگری مانند مصرف دخانیات و سیگار و یا آلودگی هوا ببیند می تواند با مصرف آب انار و وجود انتی اکسیدان سرشار از آن تا حد زیادی برطرف شده و یا به تعویق افتد.

معجزه سرخ انار برای پوست

آب انار تنها منبع سرشار از آنتی اکسیدانها نیست بلکه دو ماده دیگر با نامهای تانن و آنتوسیانین که با دارا بودن مقدار قابل توجهی فیبر و پتاسیم به شادابی و جوانسازی پوست کمک می کنند نیز در آب انار وجود دارند. با توجه به این خاصیت ها و فواید انار است که امروزه در بسیاری از کرم های آرایشی و بهداشتی از دانه های انار استفاده می شود و عجیب نیست اگر از این میوه و دانه های آن در مصرف شامپو نیز استفاده شود. علت استفاده از دانه های انار و پوست آن در شامپو تقویت فولیکول ها و مانع شدن از ریزش مو است. بنابراین آب انار با خاصیت تقویت کنندگی خود مناسب برای ریزش مو و تقویت موها نیز هست. همچنین پوست انار مانع از شوره سر نیز می شود.  روغن هسته انار نیز سبب مرطوب شدن پوست می شود.

دیگر فواید انار چیست ؟

از دیگر مواد موجود در انار پانتونیتیک اسید است. این ماده، باعث دور نگه‌داشتن باکتری‌ها از پوست و مرطوب نگه‌داشتن آن در طول روز می‌شود. اسید سولفولیک نیز در کنار پتاسیم و آهن موجود در انار کم خونی و فقر آهن  را جبران می کند که یکی از مشکلات  در زنان است و می تواند اسیب جدی به پوست، مو و ناخن وارد کند. بنابراین انار با تامین آهن برای پوست به سلامت آن کمک شایانی می کند.

انار با تقویت اپیدرم (لایه بیرونی پوست) چروکهای پوستی را کم کرده و به تاخیر می اندازد و باعث لطافت و شادابی پوست می شود.  با توجه به فواید انار و انتی اکسیدان سرشار از آن این میوه می تواند یکی از میوه های مناسب برای مصرف خصوصا در فصل زمستان باشد. اگر به فکر سلامت و زیبایی و شادابی پوست خود هستید مصرف انار را همواره در سبد غذایی خود قرار دهید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Araderma instagram      araderma telegram      araderma aparat

منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو اصلی