فواید دستگاه تصفیه هوا برای آلرژی

فواید دستگاه تصفیه هوا چیست؟ چرا باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم و به طور مشخص این دستگاه چه اثراتی بر روی آلرژی ها خصوصا آلرژی های فصلی دارد؟ این ها پرسش هایی است که زمانی که نام دستگاه تصفیه هوا به گوشمان می رسد ممکن است به آن فکر کنیم. پیش از هر چیز به یاد داشته باشید که داشتن دستگاه تصفیه هوا در زندگی امروز شهری امری ضروری است.

به طور ساده باید گفت دستگاه تصفیه هوا دستگاهی است مکانیکی که با برق کار می کند و همانطور که از نامش بر می آید به بهبود کیفیت هوای محیط کمک و برای سلامتی مفید و موثر است. اما چرا می گوییم امروزه داشتن دستگاه تصفیه هوا امری ضروری است؟ در ادامه  نگاهی به این دستگاه، ویژگی ها و فوایدش خواهیم انداخت.

فواید دستگاه تصفیه هوا

فواید دستگاه تصفیه هوا

تمیزی و کیفیت هوا نه تنها برای ما مهم است،  بلکه امری حیاتی و ضروری بنظر می رسد. هر چند که باید گفت با توجه به زندگی مدرن امروزی و وجود انواع آلودگی ها و آلاینده ها در هوا که در شهرهای بزرگ حضور بسیار چشم گیری دارند و گاهی زندگی عادی شهروندان  را با اخلال مواجه می کند، شاید در نگاه اول داشتن هوایی تمیز و پاک غیر ممکن به نظر برسد. اما هنوز هم می توان در هوای آلوده شهری نفسی راحت کشید. آلاینده های موجود در هوا  که انواع ذره های میکروسکوپی و ماکروسکوپی را در بر می گیرند، می توانند به سلامت ما آسیب زده و برخی مشکلات جسمی و یا تنفسی ما را تشدید کرده و یا وخیم کنند.

یکی از این مشکلات که هر سال بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، آلرژی هایی ست که مربوط به هوا می شود و نتیجه عوارض آن است. این آلرژی ها که عموما فصلی هستند و بیشتر در فصلهای بهار، تابستان و پاییز ظاهر می شوند، رابطه مستقیمی با کیفیت هوا دارند. با استفاده از دستگاه های تصفیه هوا می توانید باعث کاهش و از بین بردن آلاینده های هوا در محیط های بسته شوید. بهبود هوایی محیطی که در آن تنفس می کنید می تواند به بهبود آلرژی ها و بیماری های تنفسی شما کمک کند.

 


همین حالا بخوانید: با آلرژی فصلی چه کنیم؟


 

دستگاه تصفیه هوا همچنین تمام بوی بد موجود در محیط را از بین می برد و با ایجا فضایی مطبوع به آرامش منزل و یا محیط کار کمک می کند. دستگاه تصفیه هوا با ضدعفونی کردن هوای موجود محیطی پاک برای تنفس فراهم می کند.

یک دستگاه تصویه هوا خوب

دستگاه تصفیه هوا با مصرف برقی مناسب می تواند بسیاری از آلودگی های محیطی از نظر تنفسی را برطرف کند. برای مثال اگر فردی سیگاری در خانه یا محل کار حضور داشته باشد، دستگاه تصفیه هوا می تواند به تمیز شدن هوا کمک کند و آلودگی ناشی از دود سیگار را از بین ببرد. گاهی حضور حیوانات نیز می تواند به تشدید آلرژی کمک کند. حضور حیوانات خانگی در خانه به  دلیل پراکنده شدن انواع آلاینده در هوا می تواند محیطی نامناسب برای بیماران تنفسی یا دارای آلرژی بوجود آورد. در این شرایط استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای داشتن هوایی بهتر و سالم تر در خانه مفید بوده و توصیه می شود.  

وجود تصفیه کننده هوا در خانه خصوصا اگر مشکلی تنفسی داشته و یا به آلرژی مبتلا باشید امری ضروری بنظر می رسد. وجود دستگاه تصفیه هوا از این نظر بسیار مهم است که به سرعت و بی سر و صدا ذرات آلرژی زا، بوی حیوانات خانگی، گرده، دود، گرد و غبار و تقریبا تمام آلاینده های دیگر موجود در هوا را حذف کرده و هوایی سالم را فراهم می کند.

عملکرد دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا با داخل کشیدن هوای محیط به درون خود و به وسیله فیلترهای متعدد خود انواع مواد آلاینده را از هوای محیط تفکیک کرده و هوای تمیز و سالم را در محیط به وجود می آورد. دستگاه تصفیه هوا این فرآیند را بطور مداوم برای پاکی هوا انجام می دهد و در نتیجه محیط مناسبی را برای تنفس فراهم می کند.

باید به این نکته اشاره داشت که برخی از دستگاه های تصفیه هوا به جای فیلترهای مکانیکی یا در کنار آنها از تکنولوژی الکترونیکی استفاده می کنند. دستگاه های تصفیه هوا که از تکنولوژی الکترونیکی استفاده می کنند بار الکتریکی سطح ذرات آلاینده موجود در هوا را معکوس کرده و با این کار ذرات مذکور بر روی زمین ته نشین شده و سپس با استفاده از جاروبرقی و دیگر وسایل این ذرات از محیط حذف خواهند شد.

انتخاب دستگاه تصفیه هوا

برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا و مناسب برای شرایطتان باید نکاتی را مدنظر داشته باشید. برای تهیه یک دستگاه تصفیه هوای مناسب به مساحت محیط مورد نظر، بازدهی دستگاه و میزان صدای آن توجه کنید. همچنین برخی از دستگاه های تصفیه هوا در محیط اوزون منتشر می کنند که برای تمامی محیط ها مناسب نبوده و  فقط برای برخی محیط ها مناسب هستند.

اوزون نوعی گاز بی رنگ و بی بو بوده که به خوبی انواع باکتری‌ها و میکروب‌ها و مواد شیمیایی را در هوا از بین می‌برد. اما در مواردی آسیب هایی به بدن وارد می کند که چندان عمیق و با اهمیت نیست. اوزون همچنین می تواند دربرخی مواد مانند فلزات ایجاد خوردگی کند و به آنها آسیب زند. همچنین دستگاه های تصفیه هوای دارای اشعه مادون قرمز یا ماورا بنفش است که به ویروس کشی بهتر این دستگاه کمک می کند هرچند این اشعه در مواردی می تواند برای زنان باردار مضر باشد. در این صورت اگر دکمه فعالیت آن جدا از فعالیت کل بخور باشد، نگرانی در این باره وجود ندارد و می توان زمان مناسب برای فعالیت آن را به طور جداگانه انتخاب کرد.

تاثیر دستگاه تصفیه هوا

باید به این نکته اشاره کرد که وجود یک دستگاه تصفیه هوا می تواند در محیط منزل و یا کار فواید زیادی داشته باشد. این دستگاه در کنار از بین بردن بوی بد، ضد عفونی کردن هوا، حذف گرد و غبارها و از بین بردن آلاینده ها شرایطی مناسب و امن را برای مبتلایان به آلرژی ها و بیماران تنفسی فراهم می کند و می تواند مناسبترین راهکار برای کنترل آلرژی و بهبود کیفیت هوا باشد.

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

Araderma instagram      araderma telegram      araderma aparat

منبع : فروشگاه تجهیزات پزشکی آرادرما

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    منو اصلی